Napříč multikulturním spektrem se jako vtip šíří kritické a zesměšňující komentáře vůči Olivii Žižkové, která svým klipem “Evropo, dýchej” rozhýbala debatu, zda má umění opravdu mluvit do politiky EU a migrační krize. V reakci na její klip si jí dokonce pozvali do studia DVTV, kde se jí snažila Drtinová srazit despotickými otázkami. Následkem byl i článek na severu časopisu Respekt, který jí označil za “naivku, která ničemu nerozumí.”
Po hudební stránce je hudební část písně složená nejspíše na elektronickém zařízení, tedy bez reálných hudebních nástrojů. V rozhovoru s Drtinovou Žižková uvedla, že text přiřadila právě k neobsazené melodii. Jestli v písni otevřeně vyjádřit názor se definitivně rozhodla poté, co ve Francii islámský terorista podřezal kněze v kostele. Text prý složila v zápalu emocí. Klip je sestřižený záběr z nahrávání vokálů k písni a videa z internetu, která ukazují problémovou tvář migrační krize.
Zda si po hudební stránce zaslouží výsměch, můžeme soudit každý zvlášť. Rozhodně je třeba zdůraznit, že Žižková podle vlastních slov rozhodně počítala s odezvou, nicméně nepočítá s tím, že by píseň bořila hitparády a vyprodávala haly. Což se rozhodně nedá říci o oficiální “HateFree” písničce, kterou v soutěži “Slož to!” vybrali zaměstnanci vládní Agentury pro sociální začleňování v projektu HateFree Cuture. Soutěž vyhrála slovensky zpívající kapela Hrana a pokud pomineme, že kapela hraje živými nástroji, textově naprosto selhala. Srovnání obou klipů najdete zde:
V zadání soutěže dokonce stála povinnost mít jediný správný názor. Jak se ukazuje, HateFree Culture se mění v cosi jako sektu. Soutěže se totiž mohli účastnit ti interpreti, kteří “reflektují rasismu, vzájemné soužití a respekt.” Zakázka státního projektu tak zněla jasně: Píseň musí být multikulturní, jinak nemá šanci, bez ohledu na kvalitu!
Čtěte také: HateFree Culture spolupracuje s extremisty a islamisty
V refrénu písně se neustále opakuje verš “ale já nenávidím nenávist, protože nenávidím, nenávidím nenávist.” Klip, jehož kompletní zpracování zaplatil právě projekt HateFree Culture je plný bizarních úkazů, kdy běloch s baseballovou pálkou spolu s Romem pomáhá starší paní se zvládnutím eskalátorů, nebo bílého sekuriťáka, který nechtěl muslimku pustit na stadion kvůli pozitivnímu nálezu při hledání detektorem kovu, kdy se nakonec ukázalo, že muslimka má kovový přívěsek ve tvaru srdce.
Nebo scénku, kdy bílá “barbie” s otráveným úsměvem pozoruje Vietnamce, který poskakuje, aby viděl na cestu přes svůj toaletním papírem naložený nákupní vozík. Náklad právě po kolizi s dotyčnou běloškou shodí a když se společně pustí do jeho sbírání, láskyplně na sebe začnou zírat.