Multikulturní kyberšikana: Výrobce "si dovolil" podpořit nepohodlný Ortel
Štítky:
Demokracie | Ortel | Multikulturalismus | Lži | nenávist
Když loni a v průběhu letošního roku odpůrci islámu masově a kriticky přispívali na stránky firem přijímajících halal certifikaci, největší české servery mluvily o kyberšikaně. Nyní však mlčí, přestože je to případ daleko agresivnější, plný lží a demagogie a hlavně daleko masovější.
Výrobce bubenických paliček R-stick na svých facebookových stránkách uvedl, že vyrábí i paličky s logem kapely Ortel, která letos obsadila druhé místo v kategorii kapel v hudební anketě Český slavík. Kapela je dlouhodobě kritizována za dvacet let starou spolupráci zpěváka s neonacistickou kapelou Conflict 88. Přestože zpěváka Tomáše Ortela, který v anketě zpěváků obsadil bronzovou příčku, s kapelou dnes již nic nespojuje, pouze minulost, v případě multikulturalistů se prostě neodpouští. Jakoby oni byli za svých mladých let dokonalí. Příspěvek zde.
Stránce přibylo mnoho záporných hodnocení stránky. Nikdo tam však nehodnotí kvalitu služeb. "Za podporu zpěváka kapely Conflict 88," píše jeden z uživatelů jménem Lukáš Martinů. "Podpora xenofobních kapel, jejichž členy by měli soudit za vlastizradu," píše Pepé Petříků. Helge Opnar pak své nízké hornocení odůvodňuje též politicky: "Spolupráce s náckama, nezaslouží si respekt."
Pod samotnou fotografií se však děje něco doslova šíleného. "Za podporu nácků půjdete do pekla," píše Vít Prokopius na adresu majitele firmy. "Morálka jde stranou, když se můžu připojit k ultrapravici," kritizuje fotku Kája Karolína. "Chápu, že zakázka pro dvorní kapelu Adolfa Hitlera in memoriam se neodmítá. Nechápu, proč se s tím chlubíte na facebooku, kde jsou kvanta lidí co neposlouchá nacistickou hudbu potlačující lidská práva," myslí si Šestka Love. Všechny tyhle příspěvky vykazují naprostou neznalost jak tvorby kapely Ortel, tak znalost pojmu "nacismus" a "ultrapravice".
Je základní znalost, že nacismus jako takový táhnul spíše vlevo. Tento základ politologie může zpochybnit pouze naprostý šílenec nebo někdo, kdo bezmyšlenkovitě podlehl jakési mediální propagandě, jenž za "krajní pravici" poslední dobou označí úplně vše, co nějakým způsobem kritizuje multikulturalismus. Dále je pak třeba vědět, že kapela Conflict 88 je minulostí zpěváka. Je sice trestuhodné takovou tvorbu prezentovat, ale divoká devadesátá léta spolu s temnou minulostí za sebou táhne daleko více dnešních čtyřicátníků. Tomáš Ortel od té doby nikdy tvorbu kapely neprezentoval ani nepropagoval.
Údajná hymna Dělnické strany sociální spravedlnosti byla vybrána, aníž by o to kapela stála. Žádné výběrové řízení, DSSS si píseň sama označila za hymnu a Ortel s tím jednoduše nic neudělá. A navíc mu to přitáhlo další pozornost. Umělec rozhodn nezná každého, kdo pouslouchá jeho písně. A hlavně, proč by se měla kapela distancovat od politických názorů nějaké DSSS pouze za sdílení jejich písně?
Další fakt o současné formaci Ortel: Nejvíce kontroverzní písně jsou "Problém" a "Mešita", přičemž v první jmenované média našla pouze tuto větu "Na úřadech jednat s Romem, nikoliv už s Cikánem", což je vlastně naprosto bezproblémová fráze. Největší potíže kapela má u písně "Mešita", kterou na YouTube shlédly už tři miliony lidí. "Útočí jen v davu a svatou válku ctí. Pro Alláhovu slávu, uříznou ti hlavu, mají jen o to snahu, zastavme šílenství," je asi nejkontroverznější věta celé tvorby Ortelu. Není to na takové ataky trochu málo? Asi proto se útočí na minulost zpěváka. Mimochodem, ostatní členové kapely jsou v tomto ohledu dokonce čistí.
Základem celé té nenávisti vůči kapele je naprostá jistota multikulturních fanatiků, že případné trestní oznámení by bylo neúspěšné, neboť podle všech odborníků není současná kapela Ortel ničím extremistická. Jediný problém je v podílu holých hlav mezi návštěvníky, ale copak může umělec zakázat části svých fanoušků, ať jsou takoví či makoví, zakázat vstup na svůj koncert, aníž by dělali problémy, a tím přijít o další návštěvníky a část obživy?
Kauzu kolem nevinného příspěvku výrobce paliček budeme nadále sledovat.